Tévé riport, brutális pofáraeséssel

Írta: Pinezits Csaba Létrehozás dátuma: 2017.07.16 - 18:42 Olvasási idő: 6 perc

Minden kisvállalkozó álma, hogy egy napon felfigyel rá a média, és valamelyik tévében riportot készítenek vele. Ez természetes, hisz így egyszerre olyan ismertséget lehet elérni, amelyet még hosszú évek munkájával és költésével sem biztos. Nem csoda hát, hogy én is hálát adtam a sorsnak, amikor lehetőséget kaptam arra, hogy egy tévériportban bemutassam a vállalkozásom és a termékemet. Nem sejtettem, hogy ismét egy brutális átverésbe futok bele. Sőt, egy remekül felépített rendszert ismertem meg, amivel módszeresen húzzák le a hozzám hasonló gyanútlan vállalkozókat.

 

Első lépés: Hogyan fogjunk balekot?

 

Egy szép napon megszólat a telefonom. Egy kellemes női hang jelentkezett be azzal, hogy az interneten meglátta a weboldalunkat, és egyszerűen lenyűgözőnek találta. Olyannyira megtetszett neki, hogy nyomban felajánlott egy lehetőséget: Mégpedig azt, hogy az egyik nagy tévétársaság népszerű műsorában riportot készítenének velem. Egy komoly beszélgetős riportot, ahol bemutathatom a cégemet és a termékemet is.

Úgy éreztem, megfogtam az isten lábát… Hálásan köszöntem meg, úgy éreztem magam, mint egy lottónyertes.

 

Második lépés: Csábító ajánlat

 

Másnapra a hölgy elküldte az ajánlat részleteit. Az emailben leírta, hogy nemcsak a 2. nagy tévén, hanem több másik tévéadón is bemutatják majd a műsort.

Ezt írta: “Az adásban konkrétan meg tudjuk mutatni hol járunk, valamint van lehetőség termékelhelyezésre. A beszélgetés alatt az inzertben feltüntetjük a Szakértő és a Cég nevét a rádióban pedig elhangzik.”

Ez remekül hangzott. Sajnos azonban a költségek egy részét nekem kell finanszíroznom. Ezért egy egyszeri ajánlatot készítettek, csak nekem, csak itt, csak most… Mely szerint félmillió forintot kellene fizetnem, hogy a riport elkészülhessen.

Osztottam, szoroztam, majd döntöttem: Valahogy majd csak összespóroljuk azt a félmillió forintot. Megéri, mert ha csak néhány tíz megrendelés befut, már visszajött az összeg. Az ismertség pedig, hab a tortán.

 

Harmadik lépés: Trükkös szerződés

 

Az első meglepetés akkor jött, amikor a szerződésüket átolvastam. Ez egy szponzori szerződés volt. Az állt benne, hogy akkor is fizetnem kell, ha a riport nem is jelenik meg. Alaposan meghőköltem, de a hölgy megnyugtatott. Erre csak a reklámtörvény miatt van szükség. Azért kell szponzori díjat fizetnem, mert a reklámozás sokkal többe kerülne, ha azt a tulajdonos tévének kellene fizetnem. Így jobban járok.

Ismét rágódtam egy kicsit. Bár nem ismertem ezt a “Több, mint … ” műsort, de úgy éreztem, túl nagyot nem bukhatok. Ezért végül úgy döntöttem, belevágok.

 

Negyedik lépés: Készíts olcsó műsort!

 

Miután befizettem az összeget, értesítettek a forgatás helyszínéről. Legnagyobb megdöbbenésemre, nem a tévé stúdiójában, hanem egy lakásétteremben került sor a felvételre. A tulaj adta hozzá a helyet, így a helyszínt is olcsón megúszták a szervezők. Nekem pedig az életem egyik legkellemetlenebb élményét sikerült összehozniuk.

Már több alkalommal szerepeltem tévéműsorokban (különböző témákban), de soha ilyen felkészületlenséget nem láttam. Sőt, ekkora megvetéssel vegyes érdektelenséggel nem találkoztam, mint amivel a műsor stábja kezelt. A műsorvezető, aki úgy viselkedett, mint egy elmebeteg, úgy nézett rám, mint aki trágyát lát a tányérján.

De túlestünk a felvételen is, és nem lett annyira rossz. Néhány nap múlva elküldték a riport felvételét is.

 

Ötödik lépés: Ne teljesítsd az ígéreteidet!

 

Ahogy a cégnek is levelemben jeleztem, az elkészült riportban ” a feliratoknál teljes egészben hiányzott a weboldal, vagy a cég megjelenítése. A szponzor logo pedig nem a mi riportunknál, hanem egy teljesen más szereplőnél jelent meg. Így ha volt is érdeklődés irántunk, csak a töredékük talál meg minket.” Ezen kívül nem volt lehetőség a termékelhelyezésre sem.

Mi lett az eredmény? Az TV2 riportot követően május 31.-ig összesen 43 látogató érkezett a weboldalunkra. Ezt a nagyságrendet kb. 1000 Ft értékű hirdetéssel szoktuk produkálni. Közülük is volt olyan, aki más kulcsszóra keresve került hozzánk. Vagyis nem a mi termékünket kereste, hanem azt a terméket, amelyik riport alatt a cégünk neve megjelent. Így nem csoda, ha összesen nulla eladást tudtunk elkönyvelni a riport eredményeként.

 

 

Hatodik lépés: Hajtsd be a pénzt!

 

Úgy éreztem, ismét brutálisan átvertek. Ezért úgy döntöttem, hogy nem fizetek és bíróságra viszem az ügyet. De nem volt esélyem. Mivel szponzori szerződést írtam alá, nem is vizsgálták a szerződések tartalmát. A bíróság megítélte a szervező cégnek az összeget. Ők pedig rutinosan behajtották rajtam a perköltségekkel és a végrahajtói költségekkel növelt összeget.

Az üzlet azótai is virul. A minap is az egyik ügyfelem mesélte, hogy hívták a cégtől. Neki is elmondták, hogy milyen zsenális weboldala van. Azután tettek neki egy “szenzációs” ajánlatot. De neki több esze volt.

 

Tanulság:

  1. A tévé a nagyok játszótere, és itt is megvannak a hiszékenység vámszedői.
  2. Ma már tévériportért nem fizetek. Ha valaki érdekesnek találja amit csinálok, akkor meghív, ha nem, akkor nem.

 

Tanulópénz:

 

A pereskedés megdobta a költségeket. Összesen 797 000 Ft-ot kellet kifizetnem. Ehhez jöttek még hozzá a saját, egyéb költségeim. Így hat hónap, közel 900 000 Ft tanulópénzbe került nekem ez a tapasztalat is.

Szeretnél egy olyan weboldalt a vállalkozásodhoz, ami megtöbbszörözheti az online bevételedet és ami minimális emberi beavatkozással hozza a vásárlókat a hét minden napján?

A jó hír az, hogy ehhez nem kell marketing szakértővé válnod! Ha érdekel az az egyszerű módszer, amivel ezeket elérheted, kattints a gombra!

Érdekel a módszer!

 

Érdekel, hogy néhány egyszerű trükk hogyan tudja megnövelni a vásárlóid számát a weboldaladon? Ha igen, akkor az INGYENES Weboldal Tuning videóim neked valók! Kattints a linkre, és nézd meg őket!

Megnézem a videókat!

Véleményed fontos számomra. Kérlek, oszd meg velünk itt!

Gyakorlati segítség online sikerekhez

Neked nincs szükséged az online marketing szakértőinek összes tudására. Az sem kell, hogy bármelyik szakterület szakértője legyél. Csak az a fontos, hogyan tudsz leggyorsabban pénzt keresni az internetes üzleteddel. Hogyan tudod a legnagyobb eredményt elérni, a leggyorsabban és a legegyszerűbb módon. Ebben tudok segíteni Neked.

Üdvözlettel,
Pinezits Csaba