Régóta tudom, hogy a kommunikációm legfontosabb része a weboldalamon található marketingszöveg. Ezért folyamatosan keresem a megoldásokat, amelyekkel, javítani tudnék a kommunikációm hatékonyságán. Mivel azt már megtapasztaltam, hogy a szövegírás oktatóanyag nem segített ebben eléggé, ezért a hazai marketingszövegírás legismertebb cégéhez fordultam. Nekik köszönhetem életem egyik legnagyobb csalódását.
Marketing szövegírás szolgáltatás
Sokan kisvállalkozó álmodozik arról, hogy találjon végre valakit, aki megírja helyette a tevékenységéhez szükséges marketingszövegeket. Ahol pedig igény van, előbb-utóbb lesz valaki, aki kielégíti ezt az igényt. (vagy valaki, aki lekaszálja a hozzám hasonló gyanútlan balekokat.)
Miután az interneten megtaláltam a hazai marketing szövegírás fényes tekintetű csillagát, azonnal ráharaptam az általa megosztott információkra. Feliratkoztam az email listájára, és szinte ittam a szavait. Ahogy a szövegeiben hemzsegő angol kifejezésekből kihámoztam a lényeget, azonnal láttam, hogy kétség sem férhet a zsenialitásához. Vagyis, a hozzám hasonló halandó, sosem fog olyan szöveget írni, mint ő. Így aztán, amikor tett egy ajánlatot, nyomban lecsaptam rá.
Mi volt a szövegírás ajánlat?
Számomra az egyik legtöbb időt felemésztő tevékenység a blogolás. Minden héten meg kell írnom egy új sztorit, amit megosztok a weboldalamon. Ez pedig nem mindig megy könnyen. A marketingszövegíró ajánlata az volt, hogy minden héten megírnak nekem egy blogbejegyzést. Mivel jutányos áron kínálták a havi 4 blogbejegyzés megírását, nyomban lecsaptam az ajánlatukra. Aláírtam a megrendelőt és elutaltam a pénzt. Aztán vártam. A megígért cikk azonban nem akart megérkezni.
A marketingszövegírás valósága
Eltelt néhány hét. Néhány telefonhívás eredményeként megtudtam, hogy a cégnél dübörög az üzlet, rengeteg a megrendelőjük. Annyira, hogy alig győzik. De hamarosan hamarosan vesznek fel munkatársakat, akikkel megoldják a problémákat. Így aztán vártam tovább.
A következő hetekben kiderült, hogy nem sikerült megoldaniuk a munkaerő problémákat, sőt az a munkatárs is felmondott, aki az én blogcikkjeimet írta volna. Így további türelmemet kérték.
A következő hetekben megismerkedtem egy tehetséges szövegíró hölggyel. Miután sikerült megegyeznem vele, elvállalta a tevékenységemhez szükséges szövegírási feladatokat. Ezután írtam a szövegíró cégnek: Mivel ennyi idő elteltével sem sikerült megoldaniuk a cikkek megírását, kérem vissza a pénzemet.
Az eredménytől egészen megdöbbentem…
Húsz percen belül megérkeztek a cikkek az email fiókomba. Mintha egy varázsütésre teljesült volna az álmom. De sajnos volt egy kis bibi: Amikor a cikkeket átolvastam, kiderült, hogy teljesen sablonos szócikkek voltak, amiket valószínüleg a wikipédiából másoltak ki. Csak átírták az első mondatot, és beillesztették alá a tartalmat. Így azonban teljesen használhatatlanok voltak számomra, vagy bárki más számára.
Mivel a szerződésünkben nem tértünk ki a cikkek tartalmára, így már szavam sem lehetett. Megkaptam a cikkeket, mégha használhatatlanok voltak is. Ugrott a pénzem, és így még csak nem is panaszkodhatok. Zseniális megoldás 🙁
Tanulópénz:
Viszonylag kis összegbe, mintegy 50-70 000 Ft-ba került ez a kis tapasztalat. Plusz még egyszer ennyibe került a tréning. Igazából nem is az összeg nagysága miatt bántott, hanem azért, hogy így balekot csináltak belőlem.
Tanulság:
Azóta csak úgy dolgozunk együtt a szövegírókkal, hogy előbb elküldik a cikket nekem, átolvasásra. Miután ez megtörtént, és úgy találtam, hogy a cikk számomra használható, akkor fizetem csak ki az árát. A tisztességes szövegírók mind elfogadták ezeket a feltételeket.
Még egy kis érdekesség ehhez a sztorihoz:
Mivel továbbra is elismertem ennek a szövegíró cégnek a szaktudását, befizettem egy tréningjükre. Úgy gondoltam, hogy talán sikerül ellesnem néhány fogást a repertoárjukból.
Az ebédszünetben az asztalszomszédaimnak megemlítettem, hogy milyen tapasztalatom volt a cég szolgáltatásával kapcsolatban. Kiderült, hogy a többiek mindegyike átesett valami hasonlón. Ők ugyanúgy nem kapták meg a kifizetett cikkeket. Ahogy az egyik hölgy fogalmazott: “Azt hittem én rontottam el valamit…”
Ez egyszerűen megdöbbentő. Hihetetlen, hogy ennyire balekok vagyunk…
Azt hiszem az összes piacon található célcsoportok közül, csak a vállalkozók ennyire motiváltak. Szerintem csak velünk lehet ilyet megtenni. Csak mi tesszük meg azt, hogyha valahol átvernek is, újra visszamegyünk oda, és további összegeket fizetünk azért, hogy a vállalkozásunknak egy kis esélyt adjunk. Ezért virágzik a hazai marketing piac. Mert most sokan következmények nélkül újra és újra átverhetik a hazai vállakozókat. Mi pedig mindig azt hisszük, hogy a hiba bennük van.
Szeretnél egy olyan weboldalt a vállalkozásodhoz, ami megtöbbszörözheti az online bevételedet és ami minimális emberi beavatkozással hozza a vásárlókat a hét minden napján?
A jó hír az, hogy ehhez nem kell marketing szakértővé válnod! Ha érdekel az az egyszerű módszer, amivel ezeket elérheted, kattints a gombra!
Érdekel, hogy néhány egyszerű trükk hogyan tudja megnövelni a vásárlóid számát a weboldaladon? Ha igen, akkor az INGYENES Weboldal Tuning videóim neked valók! Kattints a linkre, és nézd meg őket!