Mikor érdemes kiszervezni a marketinget?

Írta: Pinezits Csaba Létrehozás dátuma: 2017.06.26 - 14:08 Olvasási idő: 6 perc

Az elmúlt évek egyik legfontosabb tapasztalata az volt számomra, hogy rájöttem, nem érthetek mindenhez. Sosem leszek képes az online marketing minden területén egyformán magas színvonalú eredményeket produkálni. De ez nemcsak rám igaz. Biztosan állíthatom, hogy egyetlen ember sincs, aki minden területhez egyformán jól értene. Ebből pedig az következik, hogy vagy  kiegyezünk a gyengébb színvonalú teljesítményünkkel, vagy valaki másra bízzuk az adott feladatot.

Kiszervezés: Megfelelő ember – megfelelő feladatra

A legtöbben úgy gondolják, hogy csak akkor érdemes kiszerveznünk egy tevékenységet, ha a megbízottunk jobban csinálja, mint mi. De akkor is megéri, ha ő hamarabb végzi el a feladatot, vagy gazdaságosabban. Én például az első weboldalamnál magam készítettem a képeket és szerkesztgettem rá a feliratokat. Megvettem egy képszerkesztő szoftvert, és hozzá egy oktatóanyagot, hogy megtanuljam a kezelését is. Hihetetlen sok időt és energiát pazaroltam el, és az eredmény csapnivaló lett. Be kellett látnom, hogy nincs érzékem az ilyen dolgokhoz.

Professzionális szolgáltatóra volt szükségem

Tisztában voltam azzal, hogy az interneten a világ legjobb cégeivel kell versenyeznem a látogatókért. Ezért, tudtam, hogy professzionális szakemberre van szükségem. Egy ismerősöm révén megismerkedtem egy kölyökképű fiatalemberrel, aki webdizájnerként tevékenykedett, és a kisujjában volt a képszerkesztés. Tíz perc alatt, ezerszer különb képeket készített, mint én egy egész napos kínlódásom során. Nemcsak sokkal gyorsabban végezte el a feladatot, hanem hatásosabb, esztétikusabb látványt hozott létre. Mondanom sem kell, azóta egyetlen percet sem fordítottam a képek szerkesztésére.

Adwords kampányok kiszervezése

Miután rájöttem, hogy sokkal jobban megéri, ha azzal foglalkozok, ami az én erősségem, átgondoltam, hogy mit érdemes kiszerveznem. Az első ilyen tevékenység a facebook marketing kiszervezése volt. Sajnos ez nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. (Erről itt olvashatsz: https://onlinetanulopenz.hu/facebook-marketing/).

De a sikertelenség nem szegte kedvem, ezért úgy döntöttem, hogy az Adwords fiókom kezelése lesz a következő, amit lepasszolok. Bár a kezdetektől magam készítettem a hirdetéseimet, már belefáradtam a Google változtatásainak folyamatos követésébe, és a hirdetésekkel való szöszmötölésbe. Úgy gondoltam, hogy egy profi szakértő nálam annyival nagyobb eredményeket tud produkálni, hogy mindketten jól járunk. De sajnos, ez egyszer sem jött be (lehet, hogy ezeket a sztorikat is megírom egy külön cikkben).

“Ha lúd, akkor legyen kövér”, gondoltam és megkerestem az ország legnagyobb Adwords ügynökségeit. Mindenhonnan kaptam ajánlatot, nagyjából hasonló árakon. Persze, volt aki csak annyit mondott, hogy “havi százezer, és ha átutalt, megnézzük a fiókját.” Vele nem jutottunk el addig 🙂

Sajnos, a többiekkel sem volt szerencsém. Sok-sok hónap próbálkozás után, és több millió forint elköltött összeg után be kellett látnom, hogy ezek az ügynökségek sem hozták meg az eredményt. Egy fontos tapasztalatot azonban igen:

Az egyik legfontosabb lépés: Egyszerű matek

Mielőtt megbíznék valakit egy tevékenységgel, elmondja, hogy mennyiért végzi ezt a szolgáltatását. Ebből pedig ki tudom számolni, hogy hány darabbal több terméket kell eladnom ahhoz, hogy legalább az ő díjukat kitermeljem. Vagyis, ha egy terméken van ötezer forint árrésem, a szolgáltató pedig százezer forintért dolgozik, akkor legalább 20-szal több megrendelést kellene produkálnom havonta. De ez nem igaz, hiszen a vásárló megszerzésének is van költsége. Ha az 3000Ft, akkor már csak 2000 Ft marad egy eladáson. Így pedig már legalább + 50 vásárlás kell, hogy a szolgáltató költségét kitermeljem. Mivel azonban a szolgáltató a hirdetési forgalom után is kér jutalékot, így további eladásokra van szükség ahhoz, hogy ez a kapcsolat ne termeljen veszteséget.

És itt jött az egyik buktató:

Érdemes megvizsgálnunk a várható forgalomnövekedés mértékét. Vagyis ahhoz, hogy ennyivel nagyobb forgalmat tudjunk produkálni, adottak-e a feltételek. Sajnos, csak később jöttem rá, hogy a Google keresési hálózatából érkező megrendelések számát legalább meg kellett volna dupláznunk. Erre pedig nem igazán volt lehetőség, hiszen nem is volt annyi keresés havonta. Így sok-sok pénz fizettem ki olyan szolgáltatásokra, amelyek csak a megbízottnak hoztak eredményt. Nekem pedig csak veszteséget termeltek.

 

 

Tanulság:

Ma is azt gondolom, hogy az egyetlen megoldás, ha azzal foglalkozunk, amihez értünk. De ezt a néhány gondolatot érdemes megfontolnod, mielőtt rábízol másra egy feladatot:

  1. Csak akkor érdemes kiszervezned egy tevékenységet, ha a folyamat már jól működik.
  2. Számold ki előre, mennyi plusz eredményt kell hoznia ahhoz, hogy neked megérje!
  3. Határozd meg előre, mik a célok, és mik az elvárásaid a megbízottaddal szemben!
  4. Ellenőrizd a megtérülést az első pillanattól kezdve

Tanulópénz:

Bár volt néhány százezres tanulópénzem is ezen a területen, de több nagyobb cégnek fizettem ki egy-egy millió forint körüli összeget is. Így összesen több millió forintom ment el, mire megszereztem ezt a tapasztalatot.

 

Szeretnél egy olyan weboldalt a vállalkozásodhoz, ami megtöbbszörözheti az online bevételedet és ami minimális emberi beavatkozással hozza a vásárlókat a hét minden napján?

A jó hír az, hogy ehhez nem kell marketing szakértővé válnod! Ha érdekel az az egyszerű módszer, amivel ezeket elérheted, kattints a gombra!

Érdekel a módszer!

 

Érdekel, hogy néhány egyszerű trükk hogyan tudja megnövelni a vásárlóid számát a weboldaladon? Ha igen, akkor az INGYENES Weboldal Tuning videóim neked valók! Kattints a linkre, és nézd meg őket!

Megnézem a videókat!

Véleményed fontos számomra. Kérlek, oszd meg velünk itt!

Gyakorlati segítség online sikerekhez

Neked nincs szükséged az online marketing szakértőinek összes tudására. Az sem kell, hogy bármelyik szakterület szakértője legyél. Csak az a fontos, hogyan tudsz leggyorsabban pénzt keresni az internetes üzleteddel. Hogyan tudod a legnagyobb eredményt elérni, a leggyorsabban és a legegyszerűbb módon. Ebben tudok segíteni Neked.

Üdvözlettel,
Pinezits Csaba