Az internetes üzlet motorja – Te, hogy használod?

Írta: Pinezits Csaba Létrehozás dátuma: 2017.12.3 - 14:33 Olvasási idő: 4 perc

Az interneten böngészve mindenhol találkozhatunk az online üzlet ígéretével. A marketingesek teli tüdővel harsogják, hogy ma már bárki képes egy ilyen internetes üzletet létrehozni. De ha jobban megvizsgáljuk, akkor kiderül a valóság: 20-ból 19 weboldal nem hoz egy fillér hasznot sem a tulajdonosának. Még akkor sem, ha jó minőségű, eladható terméket kínál. Ma már, kilenc év online vállalkozói tapasztalattal a hátam mögött, azt is látom, hogy mi hiányzik ezekről a weboldalakról. Pont a lényeg, ami az internetes üzlet motorja. A legfontosabb elem, ami képes eladni a termékedet, vagy szolgáltatásodat az interneten. Olvasd végig vezt a cikket, és te is képes leszel meglátni ugyanezt!

Konkrétan, ezt a hibát tapasztaltam mindenkinél:

Az elmúlt hetekben sokan kerestek meg azzal, hogy nézzek rá a weboldalukra, mert nem elégedettek az eredménnyel, amit eddig produkált. Mindössze kettő olyan weboldallal találkoztam, ahol a termékkel volt probléma. Az összes többi esetben (és ennél a kettőnél is) ugyanazt a hibát láttam. A weboldal tulajdonosa egyszerűen kirakta a termékét, vagy termékeit, kiírta az árát, és várta, hogy a látogatók rendeljenek. De azok a galád látogatók valamiért nem voltak hajlandók vásárolni.

Valami hiányzott…

Mi az a valami? A kommunikáció!

Az, amit egy vadidegen embernek el kell mondanunk ahhoz, hogy érdekelje a termékünk. Az a folyamat, amely során az idegenből érdeklődő lesz, majd az érdeklődőből vásárló. Annak ellenére, hogy az interneten hemzseg a rengeteg marketinges információ, erről nem nagyon beszélnek. Legalábbis egyszerűen, érthetően nem. Beszélnek feliratkoztatásról, Facebook posztolásról, hirdetésekről, technikai kütyükről, keresőoptimalizálásról, de a kommunikációról szinte semmit. Pedig ez az internetes üzletnek a motorja. Ez működteti az egészet. Enélkül eldobhatod a weboldalad, akkor is, ha egy vagyont költöttél el rá. Enélkül hiába hozod a látogatók ezreit a weboldaladra, nem fognak vásárolni.

De mit kellene mondani a látogatónak?

Azt, ami őt érdekli. Vagyis a problémája. Az, ami nyomja a bögyét. Kérdezd meg, hogy őt is érinti-e ez a probléma! Milyen érzést okoz neki ez? Milyen következményekkel jár ez? Ha ezt már elmagyaráztad neki, akkor beszélhetsz neki a megoldásról. Ha pedig valóban keres megoldást, akkor beszélhetsz neki a termékedről.

Hogyan néz ez ki a gyakorlatban?

Képzeld el, hogy egy weboldalon pl. XY balzsamot árulnak hátfájásra. Ha csak kirakják, hogy XY balzsam eladó, az a kutyát sem érdekli. Hiába írják ki, hogy “Most akciós”. Hiába írják ki, hogy x gyógynövényt tartalmaz. Az eredmény mindig ugyanaz lesz. Mert az emberek nem termékeket keresnek, hanem megoldást a problémájukra. (Csak a weboldal tulajdonosok szerelmesek a termékükbe, ezért nyomják az arcába mindenkinek 🙂

De képzeld el ezt az egyszerű folyamatot:

1. Megkérdezed a látogatót, hogy “szokott-e fájni a háta?”

2. Én tudom mivel jár ez… (leírod, hogy miért rossz)

3. Mi lesz, ha nem változtat ezen?

4. Érdekelné-e egy természetes megoldás? Ha igen…

5. Beszélhetsz az XY balzsamról.

6. és most van egy akciós ajánlatod erre 🙂

 

Szerinted ez jobban működhet?

Így van.

Hogyan tudod ezt megvalósítani a gyakorlatban a weboldaladon?

Első lépésként nézd meg, mit találnak a látogatók a weboldaladon! Terméket? Megoldást? Vagy azt, ami felkelti az érdeklődésüket (a problémájuk bemutatását)? Ha a saját weboldaladon megnézted, nézd meg más oldalakon is!

Ha te is a termékedet tetted ki, akkor válaszolj a következő kérdésekre:

Milyen problémát old meg a terméked?
Milyen tünetekkel jár ez a probléma?
Hogyan oldja meg ezt a problémát a terméked?

Ezután már csak követned kell a fenti  XY balzsamos példát.

Ha elakadnál, kérj segítséget itt:

Segítség, tanácsra van szükségem

Vagy ha már belefáradtál a marketing tanulásba, és azt szeretnéd, hogy valaki összerakja helyetted az üzleted, akkor jelentkezz itt:

Elegem van, segítséget kérek

(Ha esetleg nem tudom vállalni a projektedet, akkor is nyerhetsz vele egy ingyen konzultációt 🙂

Véleményed fontos számomra. Kérlek, oszd meg velünk itt!

Gyakorlati segítség online sikerekhez

Neked nincs szükséged az online marketing szakértőinek összes tudására. Az sem kell, hogy bármelyik szakterület szakértője legyél. Csak az a fontos, hogyan tudsz leggyorsabban pénzt keresni az internetes üzleteddel. Hogyan tudod a legnagyobb eredményt elérni, a leggyorsabban és a legegyszerűbb módon. Ebben tudok segíteni Neked.

Üdvözlettel,
Pinezits Csaba