Az interneten böngészve mindenhol találkozhatunk az online üzlet ígéretével. A marketingesek teli tüdővel harsogják, hogy ma már bárki képes egy ilyen internetes üzletet létrehozni. De ha jobban megvizsgáljuk, akkor kiderül a valóság: 20-ból 19 weboldal nem hoz egy fillér hasznot sem a tulajdonosának. Még akkor sem, ha jó minőségű, eladható terméket kínál. Ma már, kilenc év online vállalkozói tapasztalattal a hátam mögött, azt is látom, hogy mi hiányzik ezekről a weboldalakról. Pont a lényeg, ami az internetes üzlet motorja. A legfontosabb elem, ami képes eladni a termékedet, vagy szolgáltatásodat az interneten. Olvasd végig vezt a cikket, és te is képes leszel meglátni ugyanezt!
Konkrétan, ezt a hibát tapasztaltam mindenkinél:
Az elmúlt hetekben sokan kerestek meg azzal, hogy nézzek rá a weboldalukra, mert nem elégedettek az eredménnyel, amit eddig produkált. Mindössze kettő olyan weboldallal találkoztam, ahol a termékkel volt probléma. Az összes többi esetben (és ennél a kettőnél is) ugyanazt a hibát láttam. A weboldal tulajdonosa egyszerűen kirakta a termékét, vagy termékeit, kiírta az árát, és várta, hogy a látogatók rendeljenek. De azok a galád látogatók valamiért nem voltak hajlandók vásárolni.
Valami hiányzott…
Mi az a valami? A kommunikáció!
Az, amit egy vadidegen embernek el kell mondanunk ahhoz, hogy érdekelje a termékünk. Az a folyamat, amely során az idegenből érdeklődő lesz, majd az érdeklődőből vásárló. Annak ellenére, hogy az interneten hemzseg a rengeteg marketinges információ, erről nem nagyon beszélnek. Legalábbis egyszerűen, érthetően nem. Beszélnek feliratkoztatásról, Facebook posztolásról, hirdetésekről, technikai kütyükről, keresőoptimalizálásról, de a kommunikációról szinte semmit. Pedig ez az internetes üzletnek a motorja. Ez működteti az egészet. Enélkül eldobhatod a weboldalad, akkor is, ha egy vagyont költöttél el rá. Enélkül hiába hozod a látogatók ezreit a weboldaladra, nem fognak vásárolni.
De mit kellene mondani a látogatónak?
Azt, ami őt érdekli. Vagyis a problémája. Az, ami nyomja a bögyét. Kérdezd meg, hogy őt is érinti-e ez a probléma! Milyen érzést okoz neki ez? Milyen következményekkel jár ez? Ha ezt már elmagyaráztad neki, akkor beszélhetsz neki a megoldásról. Ha pedig valóban keres megoldást, akkor beszélhetsz neki a termékedről.
Hogyan néz ez ki a gyakorlatban?
Képzeld el, hogy egy weboldalon pl. XY balzsamot árulnak hátfájásra. Ha csak kirakják, hogy XY balzsam eladó, az a kutyát sem érdekli. Hiába írják ki, hogy “Most akciós”. Hiába írják ki, hogy x gyógynövényt tartalmaz. Az eredmény mindig ugyanaz lesz. Mert az emberek nem termékeket keresnek, hanem megoldást a problémájukra. (Csak a weboldal tulajdonosok szerelmesek a termékükbe, ezért nyomják az arcába mindenkinek 🙂
De képzeld el ezt az egyszerű folyamatot:
1. Megkérdezed a látogatót, hogy “szokott-e fájni a háta?”
2. Én tudom mivel jár ez… (leírod, hogy miért rossz)
3. Mi lesz, ha nem változtat ezen?
4. Érdekelné-e egy természetes megoldás? Ha igen…
5. Beszélhetsz az XY balzsamról.
6. és most van egy akciós ajánlatod erre 🙂
Így van.
Hogyan tudod ezt megvalósítani a gyakorlatban a weboldaladon?
Első lépésként nézd meg, mit találnak a látogatók a weboldaladon! Terméket? Megoldást? Vagy azt, ami felkelti az érdeklődésüket (a problémájuk bemutatását)? Ha a saját weboldaladon megnézted, nézd meg más oldalakon is!
Ha te is a termékedet tetted ki, akkor válaszolj a következő kérdésekre:
Milyen problémát old meg a terméked?
Milyen tünetekkel jár ez a probléma?
Hogyan oldja meg ezt a problémát a terméked?
Ezután már csak követned kell a fenti XY balzsamos példát.
Ha elakadnál, kérj segítséget itt:
Segítség, tanácsra van szükségem
Vagy ha már belefáradtál a marketing tanulásba, és azt szeretnéd, hogy valaki összerakja helyetted az üzleted, akkor jelentkezz itt:
(Ha esetleg nem tudom vállalni a projektedet, akkor is nyerhetsz vele egy ingyen konzultációt 🙂