Az online marketing ára

Írta: hellopworks Létrehozás dátuma: 2017.02.21 - 14:07 Olvasási idő: 9 perc

Sokan azért vágnak bele egy online üzletbe, mert úgy gondolják, hogy az szinte ingyen van. Ma már tudom, hogy ez az egyik legnagyobb tévedés. Való igaz, hogy egy fizikai (offline) üzlethez képest az interneten sokkal kisebb költséggel el lehet indítani egy vállalkozást. Mert, gondoljunk csak bele: Ha egy üzlethelyiséget csak kibérelünk, akkor is szükség van üzletberendezésre, árukészletre, pénztárgépre, eladóra, és még sok minden másra. Ez pedig több milliós befektetést kíván. Ehhez képest egy online vállalkozást tényleg olcsóbban el lehet indítani.

Mégis mennyibe kerül egy online üzlet?

 

Ma már néhány ezer forintból is elindíthatjuk a saját kis online bizniszünket. Hiszen a domainnév (a weboldalunk neve) és a tárhely, ahova a weboldalunk kerül, néhány ezer forintból megvan. Ennek ellenére, néhányan ingyenes weboldalt választanak. Vagyis egy gyűjtőoldalon hozzák létre a saját weboldalukat, és azt kezdik el népszerűsíteni. Csakhogy ennek ára van:

  1. Az ilyen weboldal sosem lesz a sajátunk. Vagyis ahogy egyre több energiát és pénzt ölünk bele, azzal más tulajdonát építgetjük. Amikor pedig váltunk, az addigi látogatóinkat elveszítjük, hiszen új neve lesz az oldalunknak.
  2. A látogatóinkból fizetjük meg a weboldal árát. Ezek az oldalak általában hirdetéseket jelenítenek meg, amik a nehezen megszerzett látogatóinkat viszik át más oldalakra

Ezért aztán nem csoda, hogy egy idő után mindenki (legalábbis, aki komolyan gondolja az online jelenlétet) saját weboldalt akar.

 

De ki készítse el a weboldalt?

 

A szomszéd Pisti, vagy egy profi weboldalkészítő? Vagy inkább saját magam próbáljam meg létrehozni? Erre megint sokféle válasz van, de tökéletes megoldás nincs. Ha saját magad szeretnéd létrehozni az oldalad, könnyen megteheted. Sokféle ingyenes weboldalkészítő program van. Ezek közül a WordPress a legnépszerűbb, és én is ezt használom. Nem véletlen: Rengeteg kiegészítő bővítményt, és oktatóanyagot lehet hozzá találni az interneten. Azonban én mégsem magam telepítem és formázom a weboldlaimat. Miért?

Két oka van:

  1. Mert sosem lesz olyan, mint amit egy profi webdizájner létrehoz. Márpedig az interneten a világ legjobb cégeivel kell versenyezned az olvasók figyelméért. Itt pedig kevesebb az esélyed a barkácsolt megoldásokkal.
  2. Az idő: Én nem vagyok egy technikai zseni. nekem sok-sok órába telik, amíg megnézem az oktatóanyagot, feltöltöm az oldalt, próbálom a beállításokat, vagy éppen a képeket szerkesztem. Ugyanezeket egy profi néhány perc alatt elvégzi, és sokkal jobb minőségben. Így inkább azt csinálom, amihez értek.

Tehát a weboldal létrehozásának is ára van. Az igazi kiadások innen indulnak.

 

A látogatók költsége

 

Ha van egy weboldalunk, azt még nem látja senki. Olyan, mintha a város legeldugottabb pincéjében lenne egy üzletünk. Tehát, oda látogatókat, érdeklődőket kell terelnünk. Itt jön képbe a SEO, vagy keresőoptimalizálás varázsszava. Azt ígéri, hogy segítségével a weboldalunkra ingyen fognak látogatók érkezni. Ha belevágunk, akkor hamarosan kiderül, hogy ez a megoldás se nem gyors, se nem ingyenes.

 

Maradnak a fizetett hirdetések

 

Azt gondolom, hogy fizetett hirdetések nélkül a legtöbb weboldal nem tud működni. Ha nem képes olyan értékesítési folyamatot létrehozni, amely fizetett hirdetésekből gazdaságosan vevőket tud “szállítani”, akkor a Seo is csak annyit segít, mint halottnak a csók. De honnan vegyünk látogatókat? Sokféle forrás lehet. A legtöbben a Google keresőjéből (Adwords), vagy a közösségi oldalakról (Facebook, Instagram stb.), “vásárolják” a látogatóikat.

Azonban a fizetett hirdetésekre a Jóisten pénze sem volna elég. Fontos tehát, hogy aki ebbe belevág, annak értenie kell hozzá. Tehát, a következő lépés:

 

Tanulni kell az online marketinget

 

De ki tanulja? Én? Az alkalmazottam? Én nem értek hozzá, az alkalmazott pedig elmehet, ha drága pénzen kitaníttattam. Vagy inkább megbízzak egy szakembert? De az meg lehet, hogy becsap… Így aztán nagyon sokan belevágnak, hogy megtanulják az online marketinget. Azonban van ezzel néhány igen nagy probléma:

  1. Az online marketing nagy csapdája, hogy a legtöbben mindig csak egy kis részét látják. Az pedig úgy tűnik, hogy feldolgozható. “Még ezt a kis dolgot megtanulom, és menni fog. Még ezt a kis lépést megteszem, és dőlni fog a pénz. Még ezt a szakembert kifizetem, aztán jönnek az eredmények.” De ez sajnos nem így van.
  2. A legtöbb szakértő, tudásanyag csak az online marketing egy kis részével foglalkozik. Van aki facebook hirdetésekkel, van aki szövegírással, van aki weboldal készítéssel stb. Aki pedig tanulni szeretne, annak többnyire fogalma sincs arról, hogy neki mire volna szüksége ahhoz, hogy végre bevételhez jusson az internetről. Megveszi, amit kínálnak neki.
  3. Szinte minden szakértő azt állítja, hogy nála van a bölcsek köve. Vagyis az ő tudásanyaga nélkül nem fogsz előbbre jutni. Ezért aztán az emberek egyik oktatásról járnak a másikra, egyik tudásanyagot veszik meg a másik után, minden rendszer és terv nélkül, egészen addig, amíg tart a pénzük és a lelkesedésük.

Azért hoztam létre a SalesLépcső módszertant, hogy átadjam azt a gyakorlati tudást, amire ténylegesen szükséged van ahhoz, hogy pénztermelő weboldalad legyen. Online vállalkozóként nem szükséges marketingzsenivé válnod – ha érdekel az a könnyen érthető módszer, ami megtöbbszörözheti a bevételedet, kattints ide!

Ha szakembert bízol meg

 

Gyakran úgy érzem, hogy az online marketing a “félművelt bölcsek” világa. Rengetegen érzik úgy, hogy értenek hozzá, és ez büszkévé teszi őket. Azt csak kevesen ismerik el, hogy sokkal több dolog van, amit még nem tudnak. Néha még magam is megszédülök, amikor egy marketinges facebook csoportban a posztokat olvasom. Ennyi zsenit, hogyan tudott kis hazánk felnevelni?

A valóság azonban prózaibb. Azok a marketingesek, akik tényleg összetudnak komplett folyamatokat rakni, gyakran már nem is dolgoznak másnak, mert a saját üzletükkel többet keresnek. (Én is csak az időm egy részét tudom erre fordítani, mert a többiben a saját üzleteimmel foglalkozok)

Tehát, a profi szakembernek ára van. Mégpedig nem kevés. Ezért aztán alaposan meg kell gondolni, mielőtt megbízol valakit egy feladattal. (Erről is leírtam a tapasztalataimat ebben a cikkben: Marketing kiszervezés)

 

Amikor végre jönni kezd a pénz

 

Ez az a pillanat, amikor az ember úgyérzi, hogy megérkezett Kánaánba. Végre elkezd áramlani a bevétel. Azonban egy működő online üzletnek komoly költségei vannak. Jómagam is sokszázezer forintot fizetek ki havonta, egy-egy weboldalam működése kapcsán. Íme néhány közülük, a teljesség igény nélkül:

  • Hirdetési költségek
  • Weboldal működési költségei
  • Hírlevél küldő és Marketing automatizáló rendszerek költségei
  • Számlázó rendszer költségei
  • Szállítási és csomagolási költségek
  • Ügyfélszolgálati költségek (telefon stb)
  • Szelyi költségek, bérköltségek

 

Tanulság:

 

Az online marketingben semmi sincs ingyen. Mindenképp meg kell fizetni az árát. Sőt, az online marketing ára igen magasra rúghat. Ahogy nagyanyám szokta mondani, “drága mulatság”.

  • Akkor is, ha szakembert bízunk meg, és kifizetjük a munkadíját
  • akkor is, ha magunk próbáljuk megtanulni, és kifizetjük az oktatóanyagokat és tréningeket
  • fizetünk az időnkkel is, amikor magunk próbáljuk barkácsolni a dolgainkat,
  • fizetünk az időnkkel, amikor évekig próbájuk megtanulni a marketinget
  • fizetünk a hibáinkkal, amikor milliókat veszítünk, mert nem látjuk a hibáinkat

 

Tanulópénz:

 

Ez a cikk, több tízmillió forint tanulópénzbe került nekem. De nem az oktatóanyagok és tréningek költsége volt a legtöbb, hanem azoknak a hibáknak a vesztesége, amiket elkövettem. Nem beszélve arról, hogy közel kilenc évembe telt, míg ezt a tudást összecsipegettem innen-onnan.

 

Szeretnél egy olyan weboldalt a vállalkozásodhoz, ami megtöbbszörözheti az online bevételedet és ami minimális emberi beavatkozással hozza a vásárlókat a hét minden napján?

A jó hír az, hogy ehhez nem kell marketing szakértővé válnod! Ha érdekel az az egyszerű módszer, amivel ezeket elérheted, kattints a gombra!

Érdekel a módszer!

 

Érdekel, hogy néhány egyszerű trükk hogyan tudja megnövelni a vásárlóid számát a weboldaladon? Ha igen, akkor az INGYENES Weboldal Tuning videóim neked valók! Kattints a linkre, és nézd meg őket!

Megnézem a videókat!

Véleményed fontos számomra. Kérlek, oszd meg velünk itt!

Gyakorlati segítség online sikerekhez

Neked nincs szükséged az online marketing szakértőinek összes tudására. Az sem kell, hogy bármelyik szakterület szakértője legyél. Csak az a fontos, hogyan tudsz leggyorsabban pénzt keresni az internetes üzleteddel. Hogyan tudod a legnagyobb eredményt elérni, a leggyorsabban és a legegyszerűbb módon. Ebben tudok segíteni Neked.

Üdvözlettel,
Pinezits Csaba